berlinska

Warsztaty umiejętności wychowawczych i komunikacyjnych

Zapraszamy serdecznie wszystkich, którzy chcieliby pogłębić swoją wiedzę i umiejętności. Zapraszamy doświadczonych i początkujących rodziców, a także tych, którzy zamierzają dopiero założyć rodzinę, nauczycieli, wychowawców, dziadków, ciocie… Warsztaty poprowadzi pani Maria Berlińska, której wiedza i bogate doświadczenie pomagają od lat wszystkim, którzy w jakikolwiek sposób zajmują się dziećmi.

Terminy spotkań:

Sesja zimowa:
9 września 2019
21 października
18 listopada
9 grudnia
7 stycznia 2020

Sesja wiosenna:
3 lutego 2020
16 marca
20 kwietnia
25 maja
15 czerwca

Zajęcia odbywają się w Bielsku-Białej (ul, Barlickiego 5) w naszym Open Space. Koszt: 550 zł/ os.
Godziny zajęć: 10:00-16:00.

Zapisy prosimy kierować drogą mailową na adres:
fundacja@szkolamontessori.com.pl.

Gorąco zapraszamy!
Ola i Marcin Sawiccy

WARSZTATY UMIEJĘTNOŚCI WYCHOWAWCZYCH I KOMUNIKACYJNYCH

CEL SZKOLENIA – Podnoszenie umiejętności wychowawczych rodziców. Jednym z najważniejszych czynników chroniących dziecko przed wchodzeniem w zachowania ryzykowne jest dobra więź z rodzicami. W trakcie szkolenia rodzice będą mieli możliwość poszerzenia swoich umiejętności i zdobycia większej wiedzy w zakresie umiejętności
wychowawczych.

METODA  – Szkolenie prowadzone jest na podstawie „Szkoły dla rodziców i nauczycieli” Joanny Sakowskiej wydanej przez Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Ministerstwa Edukacji Narodowej i poszerzone o specyfikę związaną z rodzicielstwem zastępczym.

OSOBA PROWADZĄCA – Maria Berlińska, instruktor warsztatów wychowawczych dla rodziców.

Konstrukcja tematyczna szkolenia

SPOTKANIE I cz. 1

    1.  Poznajemy się.

    2.  Kontrakt.

    3.  Co przeszkadza w komunikacji.

    4.  Sztuka słuchania.

SPOTKANIE I cz. 2

Jaką rolę w naszym życiu odgrywają uczucia.

Dlaczego mamy dbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka.

Jakie główne problemy emocjonalne mają dzieci w rodzinach zastępczych.

SPOTKANIE II cz. 1

Jak ważną rzeczą jest uczenie dzieci szacunku do granic.

Czy szanujemy granice swoich współmałżonków.

Rodzice jako wzorzec.

Czy szanujesz swoje granice.

SPOTKANIE II cz.2

Jak pomagać dzieciom aby radzić sobie z uczuciami.

Jak rozmawiać z dzieckiem aby szanowało swoje uczucia i uczucia innych.

Jak postępujesz standartowo.

SPOTKANIE III cz. 1

Jak uczyć dziecka współpracy.

Jak rozmawiać z dzieckiem żeby było odpowiedzialne za swoje funkcjonowanie we wspólnocie i czuło się jej częścią.

SPOTKANIE III cz. 2

Czy karać dziecko.

Jak uczyć go odpowiedzialności.

SPOTKANIE IV cz. 1

Dlaczego nie chwalimy dzieci.

Na czym polega konstruktywna pochwała.

Ogromna siła wychowawcza pochwał.

SPOTKANIE IV cz. 2

Dlaczego nie pozwalamy dziecku na samodzielność.

Uczenie samodzielności a profilaktyka uzależnień.

Od samodzielności do dojrzałości.

SPOTKANIE V cz. 1

Umiejętność rozwiązywania problemów.

Dlaczego nie potrafimy rozwiązywać problemów.

SPOTKANIE V cz.2

Jak rodzice wpisują dzieci w role.

Jakie role grają nasze dzieci.

Jak pomagać dzieciom w wychodzeniu z granych ról.

Udostępnij

Share on facebook
Share on twitter
Share on google
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram
zamknij