baranki

Spotkanie rodzin prowadzących grupy Baranków

Pierwszy tydzień spotkania rodzin odpowiedzialnych za prowadzenie grup barankowych w całej Polsce przeszedł już do historii. Wypełniliśmy go świętowaniem, radosnymi spotkaniami, poznawaniem się, wspólnymi wędrówkami, zabawami, posiłkami, formacją i modlitwą.

Całymi rodzinami wyruszaliśmy na szlaki, zbieraliśmy grzyby, przekraczaliśmy swoje granice (górskie szlaki na bosaka dostarczają jeszcze więcej frajdy), wspólnie zasiadaliśmy do posiłków i czerpaliśmy pełnymi garściami z możliwości autentycznego spotkania. Dzieci cieszyły się swoim towarzystwem w każdej wspólnej chwili, czy to na polance, czy na boisku, na szlaku, w strumyku czy w naszym barankowy kinie.

Spotkania odpowiedzialnych przyniosły wiele pytań i szczęśliwie jeszcze więcej rozwiązań. Wzięliśmy pod lupę nasze barankowe założenia i poszczególne tematy realizowane w ramach comiesięcznych spotkań. Wynikła z tego owocna burza mózgów. Wymienialiśmy się doświadczeniami, problemami i rozwiązaniami, inspirowaliśmy się nawzajem, zadawaliśmy pytania i nawet nie zgadzaliśmy się ze sobą. Na szczęście szliśmy szlakiem szukania optymalnych rozwiązań i to pozwoliło nam nie tylko odświeżyć i ugruntować, ale także rozwinąć i udoskonalić całą ideę Baranków.

Znalazł się też czas na wsłuchanie się w głos naszych dzieci dotyczący naszego zaangażowania w Baranki. W pięciu zwięzłych punktach reprezentantki młodego pokolenia opowiedziały, dlaczego nie powinno się angażować w Baranki. Z ich uwag wynikła rozmowa o „higienie pracy” w Barankach, którą będziemy przedstawiać wszystkim nowo prowadzącym, a i tym starszym przypominać.

Na zakończenie Ola opowiedziała nam jak aktualnie wygląda sytuacja w Mubende (szczegóły na portali EMI). Szkoła prowadzona przez Marggie ciągle mierzy się z poważnymi problemami pogłębianymi przez pandemię. Na szczęście możemy włączyć się w pomoc materialną przekazując regularnie pieniądze Stowarzyszeniu SOS Mobende. Jest też możliwość wsparcia duchowego przez adopcję uczniów szkoły w Ugandzie (w tej sprawie należy skontaktować się z Olą). Niektóre dzieci już wybrały swoich „podopiecznych” w Mubende i zadeklarowały swoje wsparcie modlitewne. Warto zachęcać dzieci do takich zobowiązań, a nawet do dzielenia się zasobami materialnymi np. w ramach edukacji finansowej.

Wspólny czas pozwolił nam doświadczyć jak bardzo nasza różnorodność może być naszym bogactwem i siłą twórczą. Magnesem przyciągającym rodziny do wspólnot Baranków jest nasza autentyczność i otwartość, nie skrępowana sztywnymi granicami, a jednocześnie stojąca na silnych fundamentach. Daje nam to wolność od schematycznego myślenia i wolność do podejmowania wyzwań, do wchodzenia w relacje z rodzinami, które są przecież tak różne i inspirowania ich na drodze pogłębiania relacji z Bogiem, małżeńskich i rodzicielskich.