Co u nas?

warsztatowe plany poradni

 

DSCF5871.jpegNasze plany warsztatowe na najbliższe miesiące:

Za względu na otwarcie gabinetu w Bielsku-Białej, warsztaty z 6 lutego zostają przeniesione na marzec.
27 luty - warsztaty zamknięte - II spotkanie - budowanie relacji z dzieckiem. Moje emocje na poligonie życia z dziećmi.
5 marca - warsztaty zamknięte - III spotkanie, na którym bierzemy pod lupę współdziałanie. Czy to możliwe, żeby dzieci dbały o porządek, odrabiały lekcje, wyprowadzały psa bez przypominania, nakłaniania i motywowania?
12 marca - warsztaty otwarte I spotkanie - Jak zrozumieć (trudne) dziecko?. Warsztaty są skonstruowane na podstawie wielu lat rozmów z rodzicami i nauczycielami. Dlaczego dzieci nie słuchają? Dlaczego się wiercą? Dlaczego tak krzyczą? I co tu zrobić z własnymi silnymi emocjami? Jak budować więź i relacje? Bardzo serdecznie zapraszam, czekam na Was.


Warsztaty odbywają się w Jeleśni w budynku Fundacji Dobrodaj, ul Orawska 20.
Joanna Serwińska

po warsztatach

DSCF8057.jpegW sobotę 9 stycznia w Dobrodaju odbyła się II części warsztatów "Jak zrozumieć trudne dziecko". Tym razem szukaliśmy odpowiedzi na pytanie" jak dorosły może radzić sobie z własnymi, silnymi emocjami pojawiającymi się w trakcie kontaktu z dzieckim?" . Dziękuję wszytkim za otwartość, odwagę i zaangażowanie. Było trochę śmiechu, trochę wiedzy i...zadanie domowe. W marcu zapraszam na kontynuację. Będzie o współdziałaniu i moglibyśmy żartobliwie zatytułować je "Przebudzenie mocy". Do zobaczenia.

 

Joanna Serwińska

warsztat "jak budować bezpieczną więź z dzieckiem"

 

DSCF3916.jpeg9 stycznia, w sobotę o 9.00 czekam w Dobrodaju na drugie spotkanie uczestników I edycji warsztatów. Będziemy rozmawiać o tym, jak budować bezpieczną więź z dzieckiem.

 

Ta grupa jest zamknięta. Wszystkich chętnych do uczestnictwa w kolejnej edycji warsztatów zachęcam do zgłaszania się drogą mailową.

 

poradniaplus@gmail.com

 

Pozdrawiam i zapraszam
Joanna Serwińska

informacja dla rodziców

Informacja dla rodziców dzieci udających sie do pierwszej klasy w roku szkolnym 2016/2017

DSCF8263.jpegW celu uzyskania opinii o gotowości szkolnej dziecka edukowanego domowo należy skontaktować się z naszą fundacyjną poradnią psychologiczno-pedagogiczną "Plus". Ponieważ nie mamy kontaktu z uczniem na codzień ,gotowosć szkolną oceniamy po badaniu pedagogicznym. Badanie takie zajmuje około 1,5 godziny i wykonywane jest w naszej siedzibie w Koszarawie Bystrej.

Ze względu na dużą ilość dzieci zapisy przyjmujemy już teraz, choć samo badanie rozpocznie się lutym.

Zgłoszenia proszę kierować na adres mailowy poradniaplus@gmail.com

 

Serdecznie zapraszam
Joanna Serwińska

Zaproszenie na warsztaty

Wszelkie informacje i zapisy na warsztaty będą się odbywać przez Faceebookową stronę poradni. Zapraszamy na EDplus na FB, nasza Facebookowa nazwa to EDplus Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna.

Kilka statystyk na zakończenie roku szkolnego 2014/2015

Terapia INPP/BI:

Przyłęków: 26 uczniów na różnym etapie; 2 rodziców i 2 rodzeństwa
Krzyżówki: 8 dzieci
Koszarawa: 6 dzieci
ED – 57 osób w tym 3 rodziców i rodzeństwo naszych uczniów
Zewnętrznie – 3 dzieci – wpłacają darowiznę na rzecz fundacji 200 zł za diagnozę i 100 zł za każde badanie kontrolne

Suma 104 osoby w terapii INPP – terapeuta Joanna Serwińska

 

Terapia logopedyczna:
Na początku roku przeprowadzono badania przesiewowe wszystkich dzieci w przedszkolach i klasach 1-3. W terapii indywidualnej w Przyłękowie brało udział w sumie 28 dzieci, w tym 18 z przedszkola i 10 ze szkoły podstawowej, z tym, że w trakcie roku zakończyła terapię kilku dzieci i rozpoczęła spotkania z innymi.
Szkoła w Koszarawie: łącznie 11 dzieci w terapii indywidualnej, w tym 2 ze szkoły i 9 z przedszkola + zajęcia grupowe (logorytmika) dla wszystkich przedszkolaków i klas 1-3 (30 minut w przedszkolu i 30 minut w klasie 1-3 - tygodniowo).
Szkoła w Krzyżówkach: łącznie 11 dzieci w terapii indywidualnej, w tym 2 ze szkoły i 9 z przedszkola + zajęcia grupowe (logorytmika) dla wszystkich przedszkolaków i klas 1-3 (30 minut przedszkole starszaki, 30 minut przedszkole maluchy, 30 minut klasy 1-3).

Suma 50 dzieci w terapii logopedycznej – logopeda Katarzyna Biegun

 

Wczesne Wspomaganie Rozwoju
Zespół złożony z Katarzyny Biegun, Marty Haczek, Joanny Serwińskiej

1 dziecko

 

Przygotowaniu dokumentacji dla PPP w sprawie odraczania, opiniowania – większość przyłękowskich 6-cio latków, tylko troje poszło do I klasy. - Joanna Serwińska

 

Wspomaganie rozwoju – grupowe zajęcia ruchowe w Krzyżówkach - Joanna Serwińska

Poradnictwo pedagogiczne (Joanna Serwińska):
cykle spotkań z rodziną (ED i stacjonarnie) – 10 rodzin, zorganizowanie 3 warsztatów, prawo oświatowe a ED, odraczanie, przedłużanie etapu edukacyjnego, niepromowanie w/g zapotrzebowania

 

Edplus (Joanna Serwińska)

– rozwinięcie projektu dla uczniów którzy nie zdają egzaminów:
- wypracowanie procedur współpracy z rodzinami uczniów funkcjonujących poniżej normy intelektualnej oraz zakresu terapii i wsparcia (6 nowych rodzin), udoskonalenie paszporów komunikacyjnych

– rozwinięcie projektu dla uczniów zdających egzaminy:
utworzenie standartów dostosowania egzaminów rocznych w wymiarze graficznym.

 

Opiniowanie (Joanna Serwińska i Izabela Nowak-Zoń) – 6 lipca uzyskaliśmy wpis RSPO, od tego dnia do 30 sierpnia wystawiliśmy 22 opinie. 20 z nich to opinie o realizacji obowiązku szkolnego poza szkołą ( wszystkie dla naszych uczniów), 2 to opinie o odroczeniu spełniania obowiązku szkolnego (Jedna płatna, jedna dla naszego ucznia).

 

Powoli kończymy cykl warsztatów dla rodziców

Gościliśmy Mikołaja Markiewicza (więcej)  psychologa zajmującego się wzrokiem od wielu, wielu lat. Warsztatowo spotkał się najpierw z kadrą Strefy Montessori, a potem z chętnymi rodzicami ED. Ta współpraca owocuje utworzeniem Szkoły Trenerów, która będzie przygotowywać do pracy ze wzrokiem następców Mikołaja. Absolwenci uzyskają nowy zawód.Będą mogli pracować ze wzrokiem w paradygmacie psychologicznym (nie medycznym) prowadząc skuteczną terapię m in krótkowzroczności, trudności czytania . Zaczynamy w październiku.


Był z nami też Marcin Czub i Ewa Pętlak. Ich warsztaty z Techniki Bowena wciągnęły uczestników do tego stopnia, że przedłużyli spotkanie o kilka godzin.

Warsztaty z psychologii neurorozwojowe w zasadzie nie skończyły się. Ze względu na ciekawe rozmowy pojawiające się w trakcie, którym poświęciliśmy czas nie dobrnęliśmy do końca omawiania założonych tematów. W związku z tym będzie druga część.

Drzewo opowieści wciąż czeka na zebranie się większej grupy chętnych. Zapraszam, bo warto!

Joanna Serwińska

Trening wzroku w Poradni "Plus"

Mieliśmy niezwykłe szczęście ,że inauguracyjne szkolenie w naszej poradni zgodził się poprowadzić pan Mikołaj Markiewicz.

Mikołaj Markiewicz jest psychologiem od 34 lat zajmującym się usprawnianiem widzenia. Jest twórcą metody Trening Widzenia®. Pracuje z osobami mającymi wady wzroku, słabowidzącymi, osobami, których widzenie ograniczone zostało przez chorobę lub wypadek. Jest uznany w Polsce i Europie za autorytet w zakresie możliwości poprawy wzroku i zapobiegania jego pogarszaniu się.

Specjalizuje się w pracy z dziećmi, dla których zakłócenia rozwoju narządu wzroku są przyczyną trudności w nauce. Od kilkunastu lat uczy takiego podejścia w Polsce i za granicą, w kraju przeszkolił tysiące nauczycieli, psychologów i pedagogów. Od Ministra Edukacji Narodowej i Sportu otrzymał tytuł Edukatora m. in. za upowszechnianie wiedzy o uwarunkowaniach widzenia w edukacji i profilaktyce wad wzroku. W 2009 r. podczas 22 International Conference of Holistic Vision Teachers w Spa w Belgii zainicjował stworzenie International Committee of  Vision Educators for School Myopia Issues, zespołu złożonego z przedstawicieli 16 krajów z całego świata. Celem Komitetu jest wypracowanie i upowszechnienie programów profilaktyki rozwoju krótkowzroczności dla dzieci w szkołach i systemach edukacyjnych poszczególnych krajów. Jako jedyny Polak został przyjęty do Bates Teachers Association. Należy też do Vision Teachers Association, organizacji zrzeszającej terapeutów zajmujących się usprawnianiem widzenia.

Spotkaliśmy się świeżo odremontowanym budynku „Dobrodaj” gdzie, przez 2 dni, w gronie nauczycieli, zmienialiśmy nasze rozumienie dotyczące pracy ze wzrokiem. W przemiłej atmosferze nauczyliśmy się wielu ćwiczeń dla nas i dla dzieci, zrozumieliśmy, że oko to nie wszystko w widzeniu i z nowymi pomysłami przygotowujemy się na spotkanie z uczniami po feriach.

Mikołaj Markiewicz zgodził się kontynuować współpracę z nami. Zatem – do zobaczenia!

tel.: +48 33 862 30 38     e-mail: biurousawickich@gmail.com design: Kajetan Mastela