 Zapraszamy serdecznie wszystkich, którzy chcieliby pogłębić swoją wiedzę i umiejętności. Zapraszamy doświadczonych i początkujących rodziców, a także tych, którzy zamierzają dopiero założyć rodzinę, nauczycieli, wychowawców, dziadków, ciocie... Warsztaty poprowadzi pani Maria Berlińska, której wiedza i bogate doświadczenie pomagają od lat wszystkim, którzy w jakikolwiek sposób zajmują się dziećmi.
Terminy spotkań:
Sesja zimowa:
17 września 2018 15 października 19 listopada 17 grudnia 21 stycznia
Sesja wiosenna:
25 lutego 2019 18 marca 1 kwietnia 20 maja 17 czerwca
Zajęcia odbywają się w Szkole Montessori w Kolebach. Koszt: 550 zł/ os.
Gorąco zapraszamy!
Ola i Marcin Sawiccy
WARSZTATY UMIEJĘTNOŚCI WYCHOWAWCZYCH I KOMUNIKACYJNYCH
CEL SZKOLENIA - Podnoszenie umiejętności wychowawczych rodziców. Jednym z najważniejszych czynników chroniących dziecko przed wchodzeniem w zachowania ryzykowne jest dobra więź z rodzicami. W trakcie szkolenia rodzice będą mieli możliwość poszerzenia swoich umiejętności i zdobycia większej wiedzy w zakresie umiejętności wychowawczych.
METODA - Szkolenie prowadzone jest na podstawie „Szkoły dla rodziców i nauczycieli” Joanny Sakowskiej wydanej przez Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Ministerstwa Edukacji Narodowej i poszerzone o specyfikę związaną z rodzicielstwem zastępczym.
OSOBA PROWADZĄCA – Maria Berlińska, instruktor warsztatów wychowawczych dla rodziców.
Konstrukcja tematyczna szkolenia
SPOTKANIE I cz. 1
1. Poznajemy się.
2. Kontrakt.
3. Co przeszkadza w komunikacji.
4. Sztuka słuchania.
SPOTKANIE I cz. 2
-
Jaką rolę w naszym życiu odgrywają uczucia.
-
Dlaczego mamy dbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka.
-
Jakie główne problemy emocjonalne mają dzieci w rodzinach zastępczych.
SPOTKANIE II cz. 1
-
Jak ważną rzeczą jest uczenie dzieci szacunku do granic.
-
Czy szanujemy granice swoich współmałżonków.
-
Rodzice jako wzorzec.
-
Czy szanujesz swoje granice.
SPOTKANIE II cz.2
-
Jak pomagać dzieciom aby radzić sobie z uczuciami.
-
Jak rozmawiać z dzieckiem aby szanowało swoje uczucia i uczucia innych.
-
Jak postępujesz standartowo.
SPOTKANIE III cz. 1
-
Jak uczyć dziecka współpracy.
-
Jak rozmawiać z dzieckiem żeby było odpowiedzialne za swoje funkcjonowanie we wspólnocie i czuło się jej częścią.
SPOTKANIE III cz. 2
-
Czy karać dziecko.
-
Jak uczyć go odpowiedzialności.
SPOTKANIE IV cz. 1
-
Dlaczego nie chwalimy dzieci.
-
Na czym polega konstruktywna pochwała.
-
Ogromna siła wychowawcza pochwał.
SPOTKANIE IV cz. 2
-
Dlaczego nie pozwalamy dziecku na samodzielność.
-
Uczenie samodzielności a profilaktyka uzależnień.
-
Od samodzielności do dojrzałości.
SPOTKANIE V cz. 1
-
Umiejętność rozwiązywania problemów.
-
Dlaczego nie potrafimy rozwiązywać problemów.
SPOTKANIE V cz.2
-
Jak rodzice wpisują dzieci w role.
-
Jakie role grają nasze dzieci.
-
Jak pomagać dzieciom w wychodzeniu z granych ról.
|